אלף-בית ספרים סופרים מאיירים עניין                                                                                                                         kkkk
א 
ב 
ג 
ד 
ה 
ו 
ז 
ח 
ט 
י 
כ 
ל 
מ 
נ 
ס 
ע 
פ 
צ 
ק 
ר 
ש 
ת 
 

מאיר שלו : מאחורי הספרים


 הגשם של סבא אהרון 'חשוב לי שילד יבין שלזקנים יש עולם פנימי וחיים פעלתניים. ב'טרקטור בארגז החול' זה עבד. אוהבים את הטרקטוריסט. הטרקטור הוא פתיון, כי ילדים אוהבים אותו, אבל הם גם אוהבים את הדמות. הטרקטוריסט מזדקן עם הטרקטור, אבל יש לו תפקיד בחברה. אני לא מיתמם, הטרקטור ודוד אהרן לא חוזרים לימי עלומיהם, וכך גם שלושת הסבאים בספר החדש; אם יש להם זמן לטייל בעמק ובהרים, סימן שהם לא עובדים שמונה שעות ביום. אבל בכל זאת, הם מביאים את הגשם'.

איך האדם הקדמון המציא לגמרי במקרה את הקבב הרומני  'הספר אהוב עלי  ביותר. יש בו חדירה לנפש של המבוגר, שבעצם מציג לילדים עולם פנימי של אדם מבוגר. זה אמנם אדם קדמון, אבל עם כמיהה ושאיפה למשהו בלתי מוגבל, משהו מופלא שהוא מכנה הקבב הרומני, שיחלץ אותו מהשיממון הניאנדרתלי שהוא שרוי בו'.

אריה בלילות 'פתוח לפרשנויות, שלא כמו 'הכינה נחמה', שאני מחשיב אותו פחות מכל הספרים שלי, אף שהוא הכי נמכר. ב'אריה בלילות' הלכתי בעקבות האחים גרים. ב'זהבה ושלושת הדובים' לא ברור מה קורה בבית הקונפורמי של הדובים אחרי עזיבתה. אני אוהב את זה שלא הכל מוגדר בתוך הספר. גם ב'כיפה אדומה' יש דברים לא ברורים. הילד שואל את עצמו 'איפה האבא בכל הסיפור?' הוא היה אמור לשמור על הילדה מפני הזאב'.

'אבא עושה בושות, האב הוא סופר כושל והאם עובדת בטלוויזיה. הילדים מעריכים את העבודה של כהצלחה גדולה. אני בעד שוויוניות. מותר גם לאמא לעבוד ולא להכין עוגה לכיתה. מכיוון שאשתי עובדת כדיילת באל על, כשילדי (זוהר, בת 31, ומיכאל, בן 23) היו קטנים, היו ימים שלמים שהיא לא היתה בארץ וההשתתפות שלי בגידולם היתה יותר מ-50%. זה היה מקובל עלי. אהבתי את זה. טבעי לי שלילדים יהיו יחסים קרובים עם אביהם, וטבעי גם לכתוב על זה'.

הציטוטים לקוחים מתוך ראיון שערכה רותה קופפר  
פורסם בעיתון הארץ  - 
28/03/07