אלף-בית ספרים סופרים מאיירים עניין                                                                                                                         kkkk
א 
ב 
ג 
ד 
ה 
ו 
ז 
ח 
ט 
י 
כ 
ל 
מ 
נ 
ס 
ע 
פ 
צ 
ק 
ר 
ש 
ת 
 

כדור הארץ שלי

מאת: טוד פָּאר
מאנגלית: תמי הראל
כנרת 2011
32 עמוד, מנוקד

העיסוק בקיימוּת ובנושאי סביבה הוא כיום חלק משמעותי משגרת החיים בגני הילדים בישראל, כמו בעולם. הטריוויה והטרמינולוגיה הקשורים לנושא הסביבה גולשים משיח המבוגרים אל מעגלי הילדים, אבל לעיתים - כמו בספר הזה – ללא שום תיווך, אלא כסיסמאות:
'אני משתמש בשני צדי הדף
ומביא סלים מהבית כשאני הולך לקניות, כי...
אני אוהב את העצים
ואני רוצה שלינשופים יהיה מקום לגור.'
מבחינתו של המאזין הצעיר, מה הקשר בין 'שני צדי הדף' ו'אני מביא סלים מהבית' ל'כי אני אוהב את העצים'? איך קשורות הנסיעה באוטובוס והרכיבה על אופניים ל'כי אני אוהב את הכוכבים ואני רוצה שהשמיים יהיו בהירים ואוכל לראות אותם מנצנצים'? את הקשר הבא בין סיבה לתוצאה גם מבוגרים יתקשו להסביר: 'אני זוכר לכבות את האורות ולסגור את המקרר כדי לחסוך חשמל, כי אני אוהב את דובי הקוטב ואני רוצה שאיש השלג לא יימס'.
הספר אמנם צבעוני מאוד; רוב רובו של שטח הכפולות מוקדש לאיורים בסגנון ילדי, המאופיינים בקו מתאר עבה ובמשטחי צבע גדולים ופונים לקהל צעיר במיוחד (גילאי שלוש-ארבע), אבל אין בספר אפילו הסבר מומחש אחד לרפואה. אילו יכלו הילדים להבין תוך התבוננות בספר שאת הדפים שהם מציירים עליהם מייצרים מערימות של בולי עץ המוטלים על אדמת היער – היו מבינים את הנזק שבצריכה בזבזנית של נייר לבן.
הדף האחרון ניתן לתלישה ונפרס לכרזה קטנה, הממליצה במלל ובאיור על 'עשר דרכים לעזור לכדור הארץ': לכבות את האורות, למחזר, לשמור שאריות וכו'. היגד מספר 4 ברשימה - 'להיות ידידותי לתולעים' – הוא חידה גם למבוגרים.
כדור הארץ שלי, כחלק ממפגש רחב ומותאם לילדים עם נושא הקיימות, מתאים לגילאי גן. 

ספרים מאותו מדף:

וינסטון מצ'רצ'יל, מאת גִ'ין דֵיוִיס אוֹקימוֹטוֹ, עם עובד (על מאבק דובי הקוטב בהתחממות הגלובלית)

נירה לוין